Het kiezen van een nieuwe werkplek is altijd een verantwoordelijke stap! Maar hoe maak je geen fout en kom je niet in een bedrijf van de “zwarte lijst van werkgevers”? Ondanks de crisis zijn er inmiddels veel bedrijven met openstaande vacatures op de markt. Sommigen van hen zijn bekender, anderen niet. Maar waar het om gaat, is niet hoeveel werknemers het bedrijf heeft, maar wel zijn reputatie .. Waar er een hoog personeelsverloop is, worden werknemers ontslagen om persoonlijke redenen (uiterlijk, religieuze opvattingen, genderdiscriminatie), constant overwerk zonder extra betaling (terwijl het management dwingt tot overwerk). Dit is de moeite waard om op te letten bij het verzamelen van informatie over het bedrijf. Hoe bescherm je jezelf? We raden u aan dit probleem van drie kanten te benaderen. De omvang van de organisatie. Bestudeer hoe de richting van het bedrijf wordt gevraagd en welke plaats het bedrijf inneemt tussen zijn concurrenten. Open bronnen helpen u hierbij: beoordelingen, interviews met topmanagers van het bedrijf, de activiteit van de organisatie in haar vakgebied. Als u begrijpt dat het bedrijf zich in een veelbelovend segment bevindt, gaat u verder met de volgende stap. Verken het bedrijf van binnenuit De volgende bronnen zullen u helpen:
Bekijk alles zelf Maak voor de bijeenkomst een lijst van al uw vragen. Zeg niet de zin: “Ik heb de recensies gelezen, zeggen uw voormalige en huidige collega’s.” De recruiter zal het mechanisme inschakelen voor het behandelen van bezwaren, dus loop rustig de lijst af en stel meer verhelderende vragen. Het eerste waar u naar moet kijken, is hoe u wordt begroet. Zullen ze überhaupt aandacht aan je besteden, zal de officemanager aanbieden om naar de vergaderruimte te gaan of op een voor jou geschikte plaats te wachten? Zullen ze je thee aanbieden? Hoe lang duurt het voordat een recruiter naar u toe komt? Als de vergadering om 11.00 uur is gepland, moet hij in ieder geval rond deze tijd komen en verdere acties adviseren: ga onmiddellijk voor een interview of het is de moeite waard om te wachten, maar je mag in geen geval alleen gelaten worden. Ik raad je aan om 10 minuten eerder aan te komen, dan heb je tijd om het gedrag van medewerkers te bestuderen: hoe ze met elkaar communiceren, waar ze over praten, wat hun humeur is, hoe de leefomstandigheden in het bedrijf zijn georganiseerd, wat zijn de voorzieningen of nadelen. Chat met de officemanager, leg een positief contact – de officemanager heeft veel nuttige informatie. Na een gesprek met de HR-manager moet je feedback krijgen (positief of negatief, het maakt niet uit), de HR-specialist moet dit onmiddellijk zeggen en het tijdsbestek aangeven. Mocht u geen antwoord hebben gekregen, dan is dit een vervelende factor, want de werknemer die het merk van zijn werkgever vormt, houdt zich niet aan zijn woord. Moet u negatieve recensies over het bedrijf schrijven? Dit is ieders zaak. Als je echt met een flagrante en onaanvaardbare houding wordt geconfronteerd, is het de moeite waard om erop te wijzen, als je de koffie die de officemanager bracht gewoon niet lekker vond, dan kun je overleven. Vergeet niet, iedereen heeft zijn eigen mening, verzamel alle informatie in een complex. En onthoud, als werk je niet ontwikkelt, is het geen werk, slavernij!
|
https://www.globalrecruitment.info/ |