Tuwallonie
Image default
Internet marketing

Waarom de dekking van Instagram is gedaald…

Waarom de dekking van Instagram is gedaald...

conversational marketing book

… en hoe je deze terug kunt brengen naar het vorige niveau

Bereik is een van de criteria voor het succes van een Instagram-promotie. Het laat zien hoeveel gebruikers uw verhalen en berichten zien. De dekking kan zowel stijgen als dalen, en soms zijn de valpartijen behoorlijk scherp. In dit artikel zullen we analyseren wat dekking op Instagram is, waarom het zo belangrijk is om het te volgen, om welke redenen de dekking daalt en hoe het terug te brengen naar het vorige niveau.

Wat is het bereik van Instagram-publiek en waarom het ertoe doet?

Kortom, bereik is het aantal mensen dat in een bepaald tijdsbestek inhoud op uw Instagram-profiel heeft gezien. Bijvoorbeeld een post, verhaal, contact of advertentie. Dit is een nauwkeurigere statistiek dan weergaven of likes. Als 1 persoon 10 keer hetzelfde bericht heeft bekeken, is de dekking nog steeds gelijk aan één, dat wil zeggen dat we te maken hebben met 1 unieke gebruiker. Als de poststatistieken een dekking van 150 aangeven en het aantal views 197 is, dan hebben 150 mensen de post bekeken.

Waarom is dekking zo belangrijk?

Hieruit kunt u begrijpen hoeveel echte gebruikers de inhoud zien. Bereik is direct gerelateerd aan betrokkenheidsstatistieken. Op zichzelf geeft het geen volledig beeld; het moet worden beoordeeld in combinatie met andere indicatoren – abonnementen, vind-ik-leuks, opmerkingen. Een gebruiker kan bijvoorbeeld een bericht bekijken maar geen actie ondernemen. Indrukken en bezoeken zijn ook van weinig informatie zonder rekening te houden met de dekking. Maar kortom, ze geven een duidelijker beeld – hoe effectief de promotie is en wat er kan worden toegevoegd / gewijzigd in de promotiestrategie.

Het is de moeite waard om aandacht te besteden aan de dekking bij het kiezen van bloggers van wie u advertenties gaat bestellen. Beoordeel plaatsing op basis van geschat bereik, niet op abonnees.

Voorbeeld: een blogger heeft 160.000 abonnees. En de dekking van het account is slechts 8.000 mensen. Dit betekent dat de blogger inhoud van lage kwaliteit heeft, of dat hij mooie volgers, likes, reacties (en misschien allemaal samen) heeft, of dat er iets anders mis is.

Met Reach kun je ook bijhouden of je bent verdwenen uit je Instagram-feed en aanbevelingen. Onder het bereik kunt u bijvoorbeeld zien hoeveel accounts die het bericht hebben bekeken u niet volgen. Het cijfer wordt aangegeven als een percentage. Dit betekent dat ze hoogstwaarschijnlijk uw bericht in de feed hebben gezien, op een advertentie hebben geklikt of een bericht hebben gevonden met een hashtag.

De dekking wordt weergegeven in de statistieken van het bedrijfsprofiel en in het account van de auteur is deze informatie niet beschikbaar voor een eenvoudig account. Om de dekking te zien, klik op de knop met drie strepen in de rechterbovenhoek, open het item “Statistieken” en zie daar 3 tabbladen – acties, doelgroep, inhoud. De dekking is te vinden op de tabbladen Acties en Inhoud.

Je kunt de statistieken van een specifieke post ook afzonderlijk bekijken zonder naar het algemene menu te gaan. Klik gewoon onder het bericht op “Statistieken weergeven”. Voor verhalen wordt de dekking weergegeven op een apart tabblad.

Wat moet de dekking zijn

Er is geen duidelijk antwoord op de vraag “Wat wordt als een goede dekking beschouwd”. SMM-specialisten beschouwen de indicatoren van 30% -60% van het totaal aantal abonnees als norm.

Hoe controleer je de zuiverheid van je publiek?

Om erachter te komen hoe schoon uw publiek is, gebruikt u de InstaHero-service, die niet alleen de dynamiek van veranderingen kan analyseren, maar ook kan volgen, de beste publicaties kan vinden op basis van het aantal reacties en onnodige abonnees kan blokkeren.

Bovendien kunt u met behulp van de service de ER verhogen door bots en vervalsingen van abonnees te verwijderen.

Instagram-dekking kelderde – wat is er aan de hand?

Wat is de reden voor de verminderde dekking? Meestal zijn er objectieve redenen voor: de post heeft zijn relevantie verloren, de kwaliteit van de inhoud is afgenomen, de verkeerde tijd is gekozen voor publicatie, je hebt je account verlaten en nog veel meer. Elk geval is anders.

Maak boeiende inhoud van hoge kwaliteit. Motiveer abonnees om actie te ondernemen, bijvoorbeeld: ‘We verwijderen het vervolg als de post 10.000 likes krijgt.’ Houd feedback bij hen – nodig ze bijvoorbeeld uit om vragen te stellen in de opmerkingen, maak een video- of foto-antwoord op de meest interessante, organiseer peilingen, enzovoort – dit zal de activiteit van mensen vergroten. Blijf op de hoogte van nieuwe functies op Instagram en gebruik ze in je berichten – post interactieve inhoud, gifs, maskers, enzovoort.

instagram influencer marketing strategy

https://marketingbook.shop/